Normativa.  
 

La normativa que regula la modalitat a distància és:

"Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 16 de juny de 2015 per la qual s’aproven les instruccions per a l’organització dels ensenyaments de determinats cicles formatius de formació professional en règim d’educació a distància per al curs acadèmic 2015-2016". [Normativa]

Es recomana consultar acuradament aquesta normativa.

▲[Tornar a dalt]

 
     
  Informació matrícula modalitat a distància.  
  Sol·licitud de plaça:  
  ALUMNES PREFERENTS
    1. Són aquells que el curs passat han superat, com a mínim, el 40% de les hores dels mòduls del cicle formatiu en què estaven matriculats a distància mitjançant la plataforma FP-Illes Balears. Per fer aquest càlcul no es computen els mòduls professionals convalidats.
      Llistat d'alumnes preferents del grau mitjà de Gestió Administrativa.
      Llistat d'alumnes preferents del grau superior d'Administració i Finances.
      Llistat d'alumnes preferents del grau superior d'Assistència a la Direcció.
      Aquestes llistes es publiquen dia 11 de setembre.
    2. Han de formalitzar la sol·licitud d'admissió electrònica mitjançant el procés telemàtic al qual es pot accedir des d'aquí (enllaç) del 7 al 18 de setembre. Si la persona interessada és menor d’edat, a la sol·licitud s’ha de fer constar la persona responsable, amb les dades que es demanin en el tràmit.
    3. Es poden sol·licitar tants mòduls com es vulgui però no es pot formalitzar la matrícula a mòduls a distància que sumin més de 870 hores lectives.
    4. Els alumnes preferents, per seguir cursant mòduls professionals del mateix cicle formatiu, no han d’adjuntar cap documentació al justificant d’enviament del tràmit telemàtic, peró sí han de lliurar aquest a la secretaria del centre del 7 al 18 de setembre, com tota la resta de sol·licitants.

RESTA D'ALUMNES

    1. Els sol·licitants de nova admissió i els que no han superat el 40% de les hores dels mòduls del cicle formatiu en què estaven matriculats a distància, poden sol·licitar l’admissió per una de les tres vies següents:
      • Sol·licitants que tenguin acreditades unitats de competència mitjançant el procés d’acreditació de competències adquirides per experiència laboral o per vies no formals de formació del mateix cicle formatiu en què demana plaça.
        S'acredita mitjançant el corresponent certificat expedit per l'Institut de Qualificacions Professionals de les Illes Balears (o entitats similars d'altres comunitats autònomes). En cap cas val un certificat d'empresa o de la Seguretat Social.
      • Sol·licitants que hagin superat algun o alguns dels mòduls professionals del mateix cicle formatiu a què desitja accedir.
        S'acredita mitjançant un certificat acadèmic complet.

      • Sol·licitants que tenguin acreditades unitats de competència per la superació de mòduls corresponents a un certificat de professionalitat del mateix cicle formatiu al qual desitja accedir.
        S'acredita mitjançant un certificat de professionalitat.
    2. En el cas que no es pugui presentar l’admissió per una de les tres vies esmentades en el punt precedent, la persona interessada només podrà presentar la documentació amb la qualificació mitjana obtinguda a la titulació que permet l'accés al cicle formatiu, com a segon criteri per a l’admissió a cada un dels mòduls.
    3. La sol·licitud, el calendari i els documents que necessàriament l'han d'acompanyar es podran trobar a la següent pàgina web de la Conselleria d'Educació i Cultura (pitjau aquí). La sol·licitud s'ha d'omplir exclusivament online només del 7 al 18 de setembre i, una vegada completa i impresa, s'ha de presentar a la secretaria del centre amb els següentes documents:
      1. Fotocòpia del DNI o del NIE en vigor.
      2. Certificat de residència en què hi consti el domicili a les Illes Balears.
      3. Documentació que acrediti estar en possessió d'algú dels requisits per accedir a un cicle formatiu de grau mitjà o superior, segons el cas (aquesta documentació està especificada a l'Annex 3 de la Normativa amunt).
      4. Documents per a la baremació. Certificat acadèmic adient en què consti la nota mitjana. En el cas de què es presenti un títol acadèmic o una homologació d'un títol estranger, si no hi ve expressada la nota mitjana o no es presenta un certificat acadèmic oficial complet, es baremarà amb una nota de 5 (cinc).
    4. Quan una persona tengui el domicili en una illa que no sigui Mallorca, pot presentar el justificant d’enviament que resulta del procés telemàtic de sol·licitud de plaça i la documentació adjunta a les Delegacions Territorials d’Educació de Menorca o d’Eivissa. En el cas de persones residents a Formentera, la poden presentar a l’IES Marc Ferrer.
      NOTA IMPORTANT: si la documentació es presenta en un altre registre, no es pot garantir que la documentació arribi a temps a la secretaria de l'Institut. Només aquests tres registres ho garanteixen.
    5. Calendari de presentació de les sol·licituds i de tota la documentació: de 7 a 18 de setembre de 2015 en horari de secretaria.
    6. Sol·licituds fora de termini: de dia 21 de setembre a dia 2 d'octubre es podran presentar sol·licitus fora de termini (el model de sol·licitud fora de termini es pot trobar pitjant aquí). Aquesta sol·licitud impresa s’ha de presentar a la secretaria del centre, que la tramitarà per ordre d’arribada, així que no és necessari presentar mèrits per al barem.
    7. Es poden sol·licitar tants mòduls com es vulgui, però el límit màxim de mòduls per poder matricular-se la resta de persones interessades és de 870 hores lectives.
 
  Matrícula:  
 
  1. Les llistes provisionals serveixen només per comprovar que les dades introduïdes són correctes, però no per comprovar la reserva de plaça. Les places reservades es comproven només a les llistes definitives.
  2. Les llistes definitives de persones admeses a algún mòdul es publican dia 1 d'octubre.
    El significat de les llistes és el següent:
    • L'expressió "RESERVAT" significa que el sol·licitant té reserva de plaça en tots els mòduls sol·licitats i es pot matricular en tots ells.
    • L'expressió "NO RESERVAT" significa que el sol·licitant no té cap reserva de plaça i no es pot matricular.
    • L'expressió "ALGUNS RESERVATS" significa que el sol·licitant té reserva de plaça només en alguns del mòduls que ha sol·licitat i, per tant, es pot matricular només en els mòduls que segueixen l'expressió "mòduls reservats". En cap cas es podrà matricular en els mòduls que surtin darrere l'expressió "mòduls no reservats".
  3. Les persones que a les llistes DEFINITIVES (NO A LES PROVISIONALS) hagin obtingut plaça hauran d'imprimir-se aquests documents i seguir detalladament les instruccions que hi trobaran (els documents estan disponibles només durant el període de matrícula):
    • FULL D'INSTRUCCIONS (obligatori i comú per a tots els cicles).
    • FULL DE MATRÍCULA per al Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Gestió Administrativa.
    • FULL DE MATRÍCULA per al Cicle Formatiu de Grau Superior en Administració i Finances.
    • FULL DE MATRÍCULA per al Cicle Formatiu de Grau Superior en Assistència a la Direcció.
  4. Els alumnes no s'han de matricular en els mòduls per als quals tenguin intenció de demanar convalidació a la direcció de l'Institut. Si, prèvia sol·licitud ens els terminis establerts aquí, s'atorga la convalidació, els alumnes quedaran matriculats d'ofici en els mòduls convalidats.
  5. Les persones amb plaça reservada residents a l'illa de Mallorca hauran de presentar tota la documentació de la matrícula a la secretaria de l'IES Ses Estacions.
    Les persones amb plaça reservada residents a Menorca o Eivissa hauran de presentar tota la documentació de la matrícula a la Delegació Territorial d'Educació corresponent.
    Les persones amb plaça reservada residents a Formentera hauran de presentar tota la documentació de la matrícula a la secretaria de l'IES Marc Ferrer.

    NOTA IMPORTANT: si la documentació es presenta en un altre registre, no es pot garantir que la documentació arribi a temps a la secretaria de l'Institut. Només aquests tres registres ho garanteixen.
  6. No cal que sigui l'alumne qui dugui personalment els documents que es demanen. La persona interessada pot autoritzar algú altre per formalitzar la matrícula mitjançant una autorització signada per ella mateixa i una fotocòpia del seu DNI.
  7. Les dates per formalitzar la matrícula són únicament els dies 1, 2, 5 i 6 d'octubre. Si la persona admesa no formalitza la matrícula en el període establert es considera que renuncia a la plaça adjudicada i queda fora del procés d’admissió.
 
  Instruccions per entrar a la plataforma virtual:  
 
  1. Les persones matriculades en algún mòdul podran accedir a la plataforma virtual a partir del primer dia del curs.
  2. És la Conselleria d'Educació, no l'IES Ses Estacions, qui gestiona aquesta plataforma.
  3. L’adreça d’accés a la plataforma virtual és <http://fpadistancia.caib.es>.
  4. Les claus per entrar a la plataforma (nom d'usuari i contrasenya) seran enviades a cada alumne mitjançant un correu electrònic a l'adreça que va posar a la sol·licitud online.
  5. Els alumnes que ja disposin de nom d'usuari que comença amb una "x" o una "u" (és a dir, són treballadors del Govern Balear) o amb una "e" (és a dir, són pares o mares que han sol·licitat poder accedir a la informació escolar dels seus fills) no rebran cap missatge. Hauran d'entrar a la plataforma emprant aquest codi d'usuari i contrasenya.
  6. Aquells alumnes amb codi d'usuari que comença amb "e", si no es recorden de la contrasenya, l'han de demanar al centre escolar que lis hagi creat aquest usuari.
  7. Les contrasenyes caducan després d'un any d'haver estat generades. A la pàgina d'inici de la plataforma està indicat on s'han de canviar.
 
     
  Recomanacions per cursar els mòduls.  
 
  1. Gestió Administrativa:
    • Per cursar el mòdul "Tractament de la documentació comptable", es recomana haver cursat abans el mòdul "Tècnica comptable".
    • Per cursar el mòdul "Empresa a l’aula", es recomana haver cursat el major nombre de mòduls, ja que els coneixements treballats en la resta de mòduls s’apliquen en
      aquest mòdul.
  2. Administració i Finances: Per cursar el mòdul "Simulació empresarial", es recomana haver cursat el major nombre de mòduls, ja que els coneixements treballats en la resta de mòduls s’apliquen en
    aquest mòdul.
  3. Assistència a la Direcció: no hi ha cap limitació.

    ▲[Tornar a dalt]

 
     
  Continguts Gestió Administrativa.  
 

La normativa que regula i organitza el Cicle Formatiu de Grau Mitjà corresponent a Títol de Tècnic en Gestió Aministrativa és la següent:

"Real Decreto 1631/2009, de 30 de octubre, por el que se establece el título de Técnico en Gestión Administrativa y se fijan sus enseñanzas mínimas". [Normativa]

"Orden EDU/1999/2010, de 13 de julio, por la que se establece el currículo del ciclo formativo de Grado Medio correspondiente al título de Técnico en Gestión Administrativa". [Normativa]


Horari setmanal

CODI
MÒDULS (de 1r*):
HORES SETMANALS
HORES ANUALS
437
Comunicació empresarial i atenció al client
5 h
160 h
438
Operacions administratives de compra-venda
4 h
120 h
439
Empresa i administració
3 h
100 h
440
Tractament informàtic de la informació
7 h
230 h
441
Tècnica comptable
3 h
100 h
156
Anglès
5 h
160 h
449
Formació i orientació laboral
3 h
90 h
MÒDULS (de 2n*)
HORES SETMANALS
HORES ANUALS
442
Operacions administratives de recursos humans
7 h
150 h
443
Tractament de la documentació comptable**
7 h
150 h
446
Empresa a l'aula**
8 h
170 h
448
Operacions auxiliars de gestió de tresoreria
8 h
170 h
451
Formació en centres de treball***
400 h
Total hores
2000 h

(*) La divisió en 1r i 2n curs val només per a la modalitat presencial. En la modalitat a distància, els alumnes es matriculen en mòduls solts independentment del curs que facin.

(**) Veure amunt l'apartat: Recomanacions per cursar els mòduls.

(***) Aquest mòdul no es pot fer a distància. S'ha de cursar obligatòriament en la modalitat presencial i, per poder accedir-hi, s'han de tenir aprovats tots els altres mòduls.

▲[Tornar a dalt]

 
     
  Continguts Administració i Finances.  
 

La normativa que regula i organitza el Cicle Formatiu de Grau Superior corresponent a Títol de Tècnic Superior en Administració i Finances és la següent:

"Real Decreto 1584/2011, de 4 de noviembre, por el que se establece el Título de Técnico Superior en Administración y Finanzas y se fijan sus enseñanzas mínimas". [Normativa]

"Orden ECD/308/2012, de 15 de febrero, por la que se establece el currículo del ciclo formativo de Grado Superior correspondiente al título de Técnico Superior en Administración y Finanzas". [Normativa]

Horari setmanal

CODI
MÒDULS (de 1r*)
HORES SETMANALS
HORES ANUALS
647
Gestió de la documentació jurídica i empresarial
3 h
95 h
648
Recursos humans i responsabilitat social corporativa
3 h
95 h
649
Ofimàtica i procés de la informació**
5 h
160 h
650
Procés integral de l'activitat comercial
4 h
140 h
651
Comunicació i atenció al client
5 h
160 h
179
Anglès
4 h
130 h
658
Formació i orientació laboral
3 h
90 h
Mòdul impartit en anglès
3 h
90 h
MÒDULS (de 2n*)
HORES SETMANALS
HORES ANUALS
652
Gestió de recursos humans
5 h
100 h
653
Gestió financera
6 h
120 h
654
Comptabilitat i fiscalitat
6 h
120 h
655
Gestió logística i comercial
4 h
80 h
656
Simulació empresarial**
7 h
140 h
Mòdul impartit en anglès
2 h
40 h
660
Formació en centres de treball***
400 h
657
Projecte d'administració i finances****  
40 h
Total hores
2000 h

(*) La divisió en 1r i 2n curs val només per a la modalitat presencial. En la modalitat a distància, els alumnes es matriculen en mòduls solts independentment del curs que facin.
(**) Mòdul impartit en anglès. Pel que fa al mòdul "Simulació empresarial, veure amunt l'apartat: Recomanacions per cursar els mòduls.
(***) Aquest mòdul no es pot fer a distància. S'ha de cursar obligatòriament en la modalitat presencial i, per poder accedir-hi, s'han de tenir aprovats tots els altres mòduls.
(****) Aquest mòdul tampoc es pot cursar a distància. De les 40 h. que dura, 20 s'han de fer presencials de manera simultània a la formació en centres de treball.

▲[Tornar a dalt]

 
     
  Continguts Assistència a la Direcció.  
 

La normativa que regula i organitza el Cicle Formatiu de Grau Superior corresponent a Títol de Tècnic Superior en Assistència a la Direcció és la següent:

"Real Decreto 1582/2011, de 4 de noviembre, por el que se establece el Título de Técnico Superior en Asistencia a la Dirección y se fijan sus enseñanzas mínimas". [Normativa]

"Orden ECD/318/2012, de 15 de febrero, por la que se establece el currículo del ciclo formativo de Grado Superior correspondiente al título de Técnico Superior en Asistencia a la Dirección". [Normativa]

Horari setmanal

CODI
MÒDULS (de 1r*):
HORES SETMANALS
HORES ANUALS
647
Gestió de la documentació jurídica i empresarial
3 h
95 h
648
Recursos humans i responsabilitat social corporativa
3 h
95 h
649
Ofimàtica i procés de la informació**
5 h
160 h
650
Procés integral de l'activitat comercial
4 h
140 h
651
Comunicació i atenció al client
5 h
160 h
179
Anglès
4 h
130 h
658
Formació i orientació laboral
3 h
90 h
  Mòdul impartit en anglès
3 h
90 h
 
MÒDULS (de 2n*):
HORES SETMANALS
HORES ANUALS
661
Protocol empresarial
7 h
140 h
662
Organització d'esdeveniments empresarials
8 h
170 h
663
Gestió avançada de la informació**
6 h
120 h
180
Segona llengua estrangera: alemany
7 h
130 h
Mòdul impartit en anglès
2 h
40 h
667
Formació en centres de treball***
400 h
664
Projecte d'assistència a la direcció****  
40 h
Total hores
2000 h

(*) La divisió en 1r i 2n curs val només per a la modalitat presencial. En la modalitat a distància, els alumnes es matriculen en mòduls solts independentment del curs que facin.
(**) Mòdul impartit en anglès.
(***) Aquest mòdul no es pot fer a distància. S'ha de cursar obligatòriament en la modalitat presencial i, per poder accedir-hi, s'han de tenir aprovats tots els altres mòduls.
(****) Aquest mòdul tampoc es pot cursar a distància. De les 40 h. que dura, 20 s'han de fer presencials de manera simultània a la formació en centres de treball.

▲[Tornar a dalt]

 
     
  Altres informacions.