Introducció.

L’objectiu d’aquest programa és que l’alumne aconsegueixi el Títol de Graduat en ESO amb una organització de continguts, matèries i activitats diferents a les generals, emprant una metodología específica amb la finalitat que l’alumne aconsegueixi els objectius i les competències bàsiques de l’etapa, possibilitant aleshores l’ obtenció del Títol de Graduat en ESO.

A qui va dirigit?

Podran accedir a aquest Programa, prèvia avaluació psicopedagògica, els alumnes que en cursos anteriors s’hagin trobat amb dificultats generalitzades d’aprenentatge, qualsevol que sigui la seva causa, en un grau tal que els hagi impedit superar els objectius proposats pel curs o cicle corresponent, amb un risc evident de no aconseguir el títol de Graduat en ESO.

1. Podrà participar en aquests programes l’alumnat des del tercer curs d’ESO.
  2. També ho podrà fer aquell alumnat que, una vegada cursat segon, no estigui en condicions de promocionar a tercer i hagi repetit ja una vegada a l’etapa d’educació secundària obligatòria.

L’equip docent podrà proposar la incorporació a un PDC, sempre amb els requisits indicats als apartats anteriors, de l’alumnat que en cursos anteriors s’hagi trobat amb dificultats generalitzades d’aprenentatge que li hagin impedit assolir els objectius proposats per al curs corresponent i que es trobi en situació de risc evident de no assolir els objectius i competències bàsiques de l’etapa, cursant el currículum ordinari.

Durada del Programa.

La durada del Programa de Diversificació Curricular (PDC) serà, amb caràcter general, de dos cursos. L’alumnat s’incorporarà al primer curs del programa.

Això no obstant, es podran incorporar al segon curs del programa:
   a) Els alumnes que hagin cursat quart curs.
   b) Els alumnes majors de 16 anys que hagin estat dos anys en el tercer curs sense superar-lo.

▲[Tornar a dalt]

Distribució de l'horari lectiu setmanal.

3r curs

4t curs

ÀMBITS

Cientificotecnològic
Lingüístic-social
Pràctic

MATÈRIES

Educació Física
Educació Plàstica
Anglès
Informàtica
Religió

TUTORIA

OPTATIVES

Taller de Manteniment
Francès
Transició Vida Adulta

TOTAL HORES

▲[Tornar a dalt]

Avaluació de les matèries pendents.

Quan un alumne/a  s’incorpori a un PDC amb matèries pendents de cursos anteriors no les haurà de recuperar, excepte aquells que s’incorporin al segon any del programa, que hauran de recuperar, en el seu cas, les matèries amb avaluació negativa no incloses en els àmbits per al primer any.