INTERCANVIS BILATERALS

Des de fa ja alguns cursos escolars, l'IES Ses Estacions duu a terme dos intercanvis bilaterals amb escoles d'altres països, en concret n'hem tingut un amb l'escola Our Lady's High School de South Lanarkshire (Escòcia, Regne Unit) i en la actualitat en desenvolupam un altre amb l'escola Winkler Prins de Veendam (Holanda). Aquest programa s'ofereix sobre tot a l'alumnat del 1r curs de Batxillerat amb un bon nivell d'anglès ja que aquesta és la llengua vehicular dels intercanvis.

Com a novetat per al curs escolar 2014-2015, el Departament de Llengües Estrangeres ha organitzat un nou intercanvi escolar amb la Richtsberg Gesamtschule de Marburg (estat de Hessen, Alemanya), adreçat a l’alumnat que cursa l’Optativa d’Alemany a 2n, 3r i 4t d’ESO. Amb aquest intercanvi es pretén apropar l’alumnat a la cultura alemanya, donar a conèixer la nostra cultura i millorar el nivell de competència oral dels alumnes que aprenen Alemany. Com a activitat prèvia a aquest viatge, s’ha organitzat un intercanvi epistolar en anglès o alemany.

L’objectiu principal dels intercanvis és conèixer l’altre país, la seva cultura, la llengua,  les aficions i els valors de la seva gent jove, viure la realitat social i familiar, etc.; en definitiva, ser conscients de les nostres similituds i diferències.  D’aquesta manera es pretén fomentar la tolerància dels nostres alumnes envers altres formes de pensar. Altres objectius són conèixer la llengua i cultura holandesa, experimentar els avantatges de fer feina en un equip internacional i, last but not least, millorar la competència oral en llengua anglesa, ja que amb aquesta activitat complementam la nostra feina feta dins el programa de Seccions Europees i dins el Pla Pilot d’Educació Plurilingüe que desenvolupam al centre.

En els següents enllaços es poden veure imatges i descripcions d'alguns dels intercanvis realitzats:

Intercanvi amb Alemanya 2015:

Fotos de la visita a Palma de l'escola alemanya.

Fotos de la nostra visita a Alemanya.

Intercanvi amb Holanda 2015:

Video de la visita a Palma preparat pels alumnes holandesos.

Fotos de la visita a Holanda, realitzada conjuntament amb l'IES Josep Mª Llompart, de Palma.

Intercanvi amb Holanda 2013:

Plana web de l'escola holandesa sobre la seva visita a Mallorca.

Plana web de l'escola holandesa sobre la nostra visita a Holanda.

Notícia apareguda al Diario de Mallorca sobre aquest intercanvi.

L'intercanvi vist pels nostres alumnes.

Intercanvi amb Holanda 2012:

La visita de l'escola holandesa.

La nostra visita a Holanda.

Intercanvi amb Escòcia 2010: la nostra visita

Intercanvi amb Holanda 2009: la visita de l'escola holandesa