Objectius generals del PLC de l'IES Ses Estacions:

L’objectiu principal del Projecte Lingüístic de Centre és aconseguir que al final de l’Educació Secundària Obligatòria l’alumnat de l’institut domini fluidament, tant oralment com per escrit, les dues llengües oficials de les Illes Balears.

La llengua vehicular del centre és la catalana, pròpia de les Illes Balears. Per llengua vehicular s’entén la d’ús habitual en l’activitat docent, la documentació i les comunicacions internes i externes del centre, tant a nivell oral com escrit. Des dels òrgans de direcció i gestió del centre s’han de prendre les mesures necessàries i adequades per garantir l’ús de la llengua catalana com a vehicle d’expressió habitual.

Crear consciència social sobre la necessitat de conèixer i usar progressivament la llengua catalana per, des de la comunitat educativa, contribuir a conservar, fomentar i transmetre la cultura pròpia de les Illes Balears.

Crear consciència que conèixer i usar la llengua catalana són instruments importants d’integració social, laboral i professional.

Fomentar la valoració del plurilingüisme dotant l’alumnat de la competència lingüística necessària per moure’s i promoure’s dins el nostre context social.

Prendre les mesures adients per integrar lingüísticament i culturalment l’alumnat no catalanoparlant que s’incorpora al centre. Donar-los el suport específic requerit.

ACCÉS AL DOCUMENT: PROJECTE LINGÜÍSTIC DEL CENTRE